Cafe OLU

Sunday, February 25, 2007

Congrats Forest Whitaker on his Oscar!

I was SO Happy to see Forest Whitaker getting his Oscar! As I wrote on this blog(only in Japanese), I really wanted him to get Oscar. I thought maybe someone else (Especially Leo or that old British man) would get it but he DID! He really did a great job for that movie. Actually I didn't know he got Golden Globe as well. Ops... I can't wait to see his future movies.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

こんにちは。あづまです
今回のアカデミー賞授賞式は日本でも盛り上がりました~。
日本人の菊池凛子ちゃんが助演女優賞にノミネートされていましたからね。
そして、日本ではレオが受賞を逃したことの方が大きく報道されているので、こちらの記事を読むまで、受賞されたWhitakerさんのことは良く知りませんでした。
最近、あまり映画を観ていないので、注目したいと思います!

3:40 AM  
Blogger arolu said...

こんにちは、あづまちゃん。久しぶり。私はあんまり賞とかには興味がないんだけど、The King of Scotlandを見て、本当にWhitakerにオスカーを取ってもらいたかったので、昨日テレビを見ていました。菊池凛子ちゃんはSupporting Actressで映ったとき、すごく緊張した顔をしていました。それは、同じBabelでSupporting Actressにノミネートされていたメキシコ人の人もでした。でも、Supporting Actressはジェニファーハドソンがオスカーを取るって、かなりはっきり結果が読めていたよね。たまたまBlood Diamond,The King of Scotlandをオスカーの前に見たんだけど、やっぱり違います、演技の差が。Leoもよく演技していたけど、やっぱりWhitakerのIdi Amin,迫力が違う!この映画はお勧めです。でも、ショックなシーンがあるので、そういうのが駄目な人は避けたほうがいいかも。でも、日本ではどうEditされるのでしょうか?...

6:29 PM  
Blogger bereweber said...

yes Lisa!
i was happy too, i haven't seen the movie but he's a great actor!
i am glad you watched his film!

11:13 PM  

Post a Comment

<< Home